To jest instalacja testowa. Nie można rekrutować się przy jej pomocy.

Rekrutacja na studia podyplomowe 2019/20

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Studia Podyplomowe „Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją. Kurs teorii i metodyki archiwalnej”

Szczegóły
Kod SP-HI-SPA
Jednostka organizacyjna Instytut Historyczny
Kierunek studiów historia
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Podyplomowe
Języki wykładowe polski
Minimalna liczba studentów 15
Limit miejsc 45
Czas trwania 2 semestry
Adres komisji rekrutacyjnej ul. Krakowskie Przedmieście 26/28,
00-927 Warszawa
tel. 0 22 55 20 592, 0 22 82 80 103
podyplomowe.ih@uw.edu.pl
Godziny otwarcia sekretariatu Od poniedziałku do piątku 9.00-15.00 (pokój 5 lub 7),
w soboty 8.30-15.30 (w terminach zjazdów)
Adres WWW http://www.ihuw.pl
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

(pokaż minione tury)

Studia adresowane są do pracowników archiwów państwowych i prywatnych, urzędników z administracji centralnej i terenowej, kierowników placówek oświatowych i medycznych, osób odpowiedzialnych za obrót dokumentacji wszelkiego typu i jej archiwizację. Studia mają na celu zdobycie nowego zawodu oraz podniesienie kwalifikacji zawodowych.

Kandydaci

Studia adresowane są do absolwentów studiów I stopnia (licencjackich), studiów II stopnia (magisterskich) oraz jednolitych pięcioletnich studiów magisterskich na dowolnym kierunku studiów.

Opis Studiów

Program studiów

W programie studiów (238 h) znajdują się podstawy teorii i metodyki archiwalnej, metodyki zarządzania dokumentacją i archiwum, prawa archiwalnego metodyki opracowania poszczególnych archiwaliów – nieaktowych: kartograficznych, dokumentacji technicznej, fotografii, archiwaliów audiowizualnych, metadanych zapisów cyfrowych, historii ustroju i archiwów. Program służy kształceniu umiejętności tworzenia dokumentów i procedur zarządzania dokumentacją, prowadzenia ewidencji w archiwach, tworzenia klasycznych i elektronicznych pomocy archiwalnych stanowiących dobre komunikaty służące udostępniania i wykorzystaniu zasobu różnych typów archiwów.

Wykładowcy

Wśród wykładowców są: prof. dr hab. Agnieszka Bartoszewicz, prof. dr hab. Mirosław Nagielski, prof. UW dr hab. Alicja Kulecka, prof. UW dr hab. Jolanta Sikorska-Kulesza, dr hab. Maciej Wojtyński, dr Henryk Bartoszewicz, dr hab. Marek Janicki, dr Ewa Perłakowska, dr Hubert Wajs, dr Wojciech Woźniak, mgr Anna Czajka, mgr Krzysztof Pilecki. mgr Marta Piber.

Tryb studiów i częstotliwość zjazdów

Zaoczny, zjazdy soboty i niedziele co 2 tygodnie

Zaliczenia

Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie pozytywnej oceny z pisemnego egzaminu końcowego oraz zaliczenie wszystkich przedmiotów objętych programem.

Absolwenci

Absolwent studiów będzie posiadał: podstawową wiedzę z zakresu teorii archiwalnej w tym znajomość pojęć archiwalnych, zasad rządzących organizacją zasobu archiwalnego, zasad gromadzenia archiwaliów, organizacji i zasad kształtowania zasobu archiwalnego, podstaw prawa archiwalnego, zasad dostępu i udostępniania archiwalnego, funkcjonowania kancelarii współczesnej, opracowywania zasobu archiwalnego, tworzenia inwentarzy, przewodników, sumariuszy i baz danych, organizacji i działania oraz tworzenia pomocy ewidencyjnych archiwum zakładowego (wykazów spisów, spisów zdawczo-odbiorczych, spisów akt wybrakowanych), międzynarodowych standardów opisu archiwalnego (ISAD-G, ISAAR-CPF), umiejętności oceny zasad działania i efektywności systemów teleinformatycznych pod kątem pełnienia przez nie funkcji kancelarii i archiwum bieżącego, tworzenia metadanych, ich funkcji w systemach teleinformatycznych, cyfryzacji zasobu archiwalnego, przechowywania i zabezpieczenia zasobu oraz samodzielnego wyboru różnych modeli prowadzenia działalności archiwalnej.

Absolwent uzyska uprawnienia do wykonywania zawodu archiwisty, będzie szczególnie przygotowany do prowadzenia archiwów we wszystkich jednostkach państwowych i samorządowych oraz do pracy w e-administracji.

Rekrutacja

Wymagane dokumenty

1. Podanie o przyjęcie na studia - wydrukowane z IRK
2. Deklaracja o odpłatności za studia - wydrukowana z IRK
3. Kserokopia dyplomu (oryginał do wglądu w Sekretariacie Studiów Podyplomowych)
4. Jedno zdjęcie

Opis rekrutacji

Rekrutacja na podstawie dokumentów odbywa się raz w roku na semestr zimowy.

O terminie składania dokumentów osoby zakwalifikowane zostaną poinformowane za pośrednictwem systemu IRK 18.09.2018 r. Nie przyjmujemy dokumentów przed oficjalnym ogłoszeniem wyników postępowania rekrutacyjnego.

Czesne

4 500 PLN